The last day of Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu The last day of Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

The last day of Sydney!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 September 2017 | Australië, Sydney

Dat slaaptekort wordt nu wel echt een probleem.
Damnit Craigh.

Na het hostel-des-hell zo snel mogelijk verlaten te hebben zijn we weer snel de stad ingerend. We verder meteen verrast door een schattig marktje met allerlei etenswaren die deze ochtend in onze buurt was opgedoken. Bij deze markt stond ook een interessante fontein in de vorm van een paardebloempluisje. Ik heb er tegenaan geblazen, helaas met weinig resultaat.

Hierna zijn we weer op de hop-on-hop-off-bus gestapt. Met de bus zijn we eerst naar Darling bay gereden om een goeie foto van de brug te maken. Deze miste ik nog steeds! Het werd ondertussen best wel warm en dus kon ik voor het eerst mijn fantastische-ANWB-afritsbroek gebruiken waar hij voor bedoeld was! Over goals in het leven gesproken..

Hier zijn we vervolgens ook op een hop-on-hop-off-veerboot gestapt en hebben we een rondje gevaren door de baai. Prachtig! Dit leverde een prachtig uitzicht op van de skyline van Sydney met de tower, brug en het Operahouse. Het was echt even genieten om weer op het water te zijn. De veerboot bracht ons ook bij andere mooie locaties, zoals Circular Quay, Fort Denison, shark island, Double Bay, Rose Bay, Clark Island en Watsons Bay.

Onze volgende bestemming was de Sydney Tower Eye. Nadat we ons hadden vergaapt aan een propaganda-achtig 3D informatie filmpje over Sydney konden we met de lift ruim driehonderd meter de lucht in naar het observation deck. Dit bood een spectaculair 360° uitzicht over de stad. Met mijn folders in m'n hand ben ik op zoek gegaan naar alle interessante landmarks en locaties die ik kon vinden. Hier bevond zich ook de hoogst werkende brievenbus van het zuidelijk halfrond. Ik ben benieuwd of kaarten die hiervandaan gestuurd ook daadwerkelijk zullen aankomen.

Na een tijdje zijn we terug gegaan naar het hostel. Ik ben ontzettend blij dat we morgenvroeg weer vertrekken! Craigh kwam rond elf uur binnengestormd en na wat gevloek en gegooi met spullen (hij was het er niet mee eens dat het licht al uit was.. er sliepen al mensen..! Slapen, je weet wel, dat ding wat mensen niet kunnen als je aanwezig bent) vertrok hij weer. Dit gaf me de mogelijkheid om tot drie uur redelijk te slapen tot hij terug was..

Eerlijk waar, wat ben ik blij als we morgen vertrekken!

  • 18 September 2017 - 08:39

    Henny:

    Getver, snurkende Duitsers haha. Nu maar hopen dat je weer op een kamer met 2 bedden komt en eens lekker een nacht door kan halen

  • 18 September 2017 - 09:55

    Davíd:

    Haha wat kan ik heerlijk lachen om je verhaal over je afrits broek #zipgoals xD. Jammer dat je geen kurk in zn bak kon douwen had een hoop gescheeld.. Denk ik..denk ik? Hoop dat je stuk beter heb geslapen ^^ zul je nodig hebben xx<3

  • 18 September 2017 - 14:23

    Lindsey:

    haha, slaaplekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 16372

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: