Airlie beach! Pogingen tot wandelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Airlie beach! Pogingen tot wandelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Airlie beach! Pogingen tot wandelen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Oktober 2017 | Australië, Airlie Beach

Australië is niet gemaakt voor voetgangers, dat moge duidelijk zijn. Ten eerste is het weer ontzettend warm en plakkerig. De vochtigheidsgraad heeft een nieuw record bereikt. Het regent niet meer, maar daar is ook alles mee gezegd! Ten tweede zijn er simpelweg geen plaatsen om te lopen.

We waren van plan naar het grote shoppingscentrum te lopen vandaag om nieuwe bikini's te vinden. Helaas kwamen we, nadat we Airlie Beach uitgelopen waren, terecht op een snelweg. Onze route stuurde ons doodleuk langs de racenden auto's terwijl er geen mogelijkheid bestond om hier veilig te lopen. We kozen eieren voor ons geld en hebben de dichtstbijzijnde bushalte opgezocht.

Voordat we het hopeloze punt bereikten kwamen we wel over een mooi pad langs de zee en uitzicht over het water en de eilanden in de verte. Het pad eindigde bij een haven waarbij ook de bushalte te vinden was. Hebben we toch nog een mooi stukje meegepakt. Onze poging was niet voor niks!

Australiërs zijn wél goed in airconditioning trouwens. Het lijkt over het algemeen te vriezen in het openbaar vervoer. Hier was dat niet veel anders. Na een minuut of twintig in de bus kwam het winkelcentrum in zicht.

De Big W had gelukkig betaalbare bikini's! Precies één soort welke Jamila en ik allebei aankonden.. Nadat we hadden besloten dat we deze fashionflater aan ons voorbij zouden laten gaan en allebei gewoon in dezelfde nieuwe gebloemde bikini rond zouden paraderen kwamen we erachter dat er nog maar één broekje in onze gedeelde maat was.

Na een flink gevecht om dit stukje stof kwam ik als winnaar uit de bus en ging ik als eigenaar van de goedkope bikini naar huis. Niet dat 't kreng echt goed zat trouwens. Ik heb hem de halve middag nog met naald en draad bewerkt in de hoop dat hij uiteindelijk goed zou passen. Ik durf niet te zeggen of dit uiteindelijk gelukt is.

Na het aanschaffen van nog twee extra bhs (die ik echt écht nodig heb!..) besloten we aan de terugweg te beginnen.

En wie kwamen we tegen?
Jawel: Loes!

We komen nooit meer van haar af! Ze is ingetrokken in het hostel naast de onze. Een hostel zonder brandalarmen om half drie 's nachts. We zijn jaloers.

Om toch aan onze kilometers te komen vandaag hebben we een rondje gelopen in Airlie Beach. Na ons rondje heb ik nog in m'n eentje een tijdje rondgebanjerd en uiteindelijk een stekkie gevonden om van het uitzicht op zee te genieten.

Na deze heftige middag was het tijd om onze maaltijd te bereiden in de gedeelde keuken. De keuken is een geval apart. Van de twaalf pitjes lijken er drie het goed te doen. Het duurde even voor onze pasta kookte!

Na het eten zijn we naar een gezellig cafeetje gelopen, KC's. Hier werden we getrakteerd op een optreden van 4 String Phil. Deze ouwe rocker staat bekent om het spelen op (je raadt het al) verschillende gitaren met vier snaren. Elk nummer sloot hij op dezelfde manier af.

"Yeah..!"

Heerlijk voorspelbaar, maar het werkte allemaal prima!