Thank God. Laatste dag Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Thank God. Laatste dag Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Thank God. Laatste dag Noosa

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Oktober 2017 | Australië, Noosa Heads

We zitten natuurlijk in een tijdsverschil van negen uur met het thuisfront. Hierdoor konden we nadat we vanochtend wakker werden onze lieve vriendin Myrthe videobellen die haar verjaardagsfeest thuis aan het vieren was! Hartstikke leuk om elkaar ondanks de slechte verbinding toch even te spreken. Hebben we toch het gevoel dat we er toch een beetje bij waren.

Nadat we onze laatste spulletjes hadden ingepakt zijn we vertrokken naar het Nomads hostel in Noosa. Voordeel van deze plek is wel dat we geen gigantische reis hoeven te ondernemen als we even naar de supermarkt willen lopen.

In het hostel werden we in een gemende dorm met een totaal van tien bedden gedumpt. Dat had Zak, die ons deze reis had aangesmeerd, er even vergeten bij te vermelden.

Douchebag.

Gelukkig zijn onze roommates ontzettend aardig. Shira, Reut en Itamar uit Israël gaan ook morgen met de expeditie naar Fraser Island mee. Dit belooft alvast een gezellige bedoeling te worden!

Hierna werden we door de Pokémon horde van van de week gevraagd om weer mee te spelen. We spraken af bij "the Sound Garden"; een parkje ergens achterin Noosa waar we nog niet eerder geweest waren. Voordat we aan de wandeling begonnen trakteerden we onszelf op icecream! Gewoon, omdat het kan.

The Sound Garden was ook voorzien van een speeltuintje MET EEN PAAL! Hier kon ik me dus weer even uitleven en zelfs Lotte er even inhangen! Één voor één haal ik iedereen over naar de donkere zijde.

Na ons avontuur zijn we toch maar teruggegaan naar ons gevreesde party-hostel. Hier werd ons verteld dat je bij aankoop bij elk drankje aan de bar een ticket kreeg voor een gratis hap van de bbq! Goeie reden om een biertje te halen bij het kroegje, dus! Om zes uur begon hier tevens de bijeenkomst om ons alle informatie bij te brengen over Fraser Island en wat ons te wachten stond op dit mooie eiland.

Een gast met een kop vol smerige dreads, Nathan, was te laat waardoor we twintig minuten op ons informatiefilmpje moesten wachten.. Vervolgens verdween hij na enkele minuten voor een telefoongesprek, waarna hij niet meer terugkwam.

Ik vraag me af in hoeverre hij de veiligheidsinstructie hij heeft meegekregen.. Dit belooft wat.

Hier hebben we ook Loes en Albertus (Danny voor intimi!) ontmoet, gezellige mensen uit het gezelligste land van Europa. Deze studiegenoten zijn elkaar weer tegengekomen in Australië en hebben samen hun trip naar Fraser geboekt.

Nadat iedereen (behalve Nathan) alle informatie had opgezogen liepen we naar het terrasje waar we onze hotdog konden oppikken en gezellig konden chillen. Tot onze verrassing kwamen we hier Florent weer tegen, de Fransman uit het hostel uit Port Macquarie waarmee we gezellige spelletjes hebben gespeeld. Hij was wel erg blij dat hij ons weer tegen was gekomen en liet ons de rest van de avond niet meer alleen. Z'n dunne, vreemde sikje leek een goeie 10cm langer dan de vorige keer dat we hem tegenkwamen. Ook niet iets waar we blij mee waren tegenaan te kijken.

Met ons extra teamlid vormden we vervolgens een team om mee te doen met de pubquiz. Ook Itamar en een groepje meiden kwam onze groep (met de intelligente naam; Beers & Boobies) versterkten. Via de trivia heb ik zeer veel interessante feitjes opgestoken. Wist je bijvoorbeeld dat een Barnacle een penis heeft van 20x zijn eigen lichaamslengte? Dat de eenhoorn het nationale dier van Scottland is? Dat Lego wereldwijd de meeste banden verkoopt?

Ik ook niet.

Ook faalde ik in het fabriceren van een papieren vliegtuigje en het gooien hiervan.

Sorry guys.

Uiteindelijk kwamen we gek genoeg op een gedeelde eerste plek te staan met een andere groep. Dit zegt genoeg over de gemiddelde intelligentie van de rest van de deelnemers denk ik..

De groep waarvan een van de leden als eerste een beker water leeg wist te krijgen en op zijn hoofd neer kon plantten won uiteindelijk de hoofdprijs van 100 dollar aan eten en drinken in het hostel. Helaas hadden we er zonder teveel over na te denken Florent naar voren geschopt die (in plaats van de beker leeg te kiepen en heb op z'n knar te plaatsen) glazig om zich heen bleef staren. Helaas kostte deze actie ons de eerste plaats. We gingen naar huis met vijftig dollar aan versnaperingen, waar ik stiekem ook best wel blij mee was!

Na deze flop hebben we gedanst en gewacht tot de karaoke zou beginnen. Helaas had de quiz te lang geduurd en ging dit niet meer door. We moeten dus op zoek naar een andere karaokebar voordat we dit van onze bucketlijst kunnen afstrepen!

Hierna zijn we maar naar bed gegaan. De wekker staat om vijf uur morgenochtend. Het luilakken is officieel voorbij.