Roadtrip! Fingal Bay - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Roadtrip! Fingal Bay - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Roadtrip! Fingal Bay

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 September 2017 | Australië, Port Stephens

Na een fantastische nacht ontwaakten we in een sprookjesachtige omgeving in het bos. Ik voelde me oprecht de schone slaapster die na honderd jaar slaap compleet uitrust haar rustplaats verlaat en werd begroet door een verzameling aan zingende vogeltjes en perfecte zonnestralen door het perfect groene bladerdek.

Na Sydney kon ik echt genieten van de buitendouches waarbij de insecten over het semi-transparante dak marcheerden, de hangmat bij de receptie, de frisse boslucht in je neus en vooral de stilte.

Jamila was het niet met me eens. Ik quote; "wat maken die kelerebeesten een herrie!"

Je hebt twee soorten mensen.

Back on the road kwamen we al gauw aan bij onze volgende bestemming: Fingal bay.

Jamila, Lotte en ik trokken al gauw onze wandelschoenen uit en genoten van het warme zand en het iets minder warme zeewater. Petr, onverstoorbaar als altijd, liep met zijn camera voorop in zijn zwarte shirt, zwarte lange broek en zwarte schoenen.

Hij doet me toch ergens aan iemand denken.
Eigenlijk gewoon de helft van onze vriendengroep.

Fingal Bay staat soms in verbinding met een eilandje via een zandheuvel die tijdens de vloed weer onder water loopt. Op de receptie van het hostel hebben we de tijden gecheckt dat het mogelijk was dit eilandje (Fingal Island, of shark island. Orgineeeel!) veilig te betreden en weer te verlaten. Gelukkig hadden we 's middags ruim de tijd om het eiland op en af te gaan zonder in serieuze problemen te raken. Zie je wel, we kunnen dingen veilig en goed geregeld aanpakken! Via een stijle zandduin kwamen we midden op dit eilandje terecht. Hier was de locatie al niet meer te herkennen als eilandje. Alles was groen en vol begroeid! Aan de uiterste zijde staat de vuurtoren Point Stephens lighthouse. De energie voor deze vuurtoren wordt verzorgd door zonnepanelen. Er wordt ook ten strengste verboden hiermee te klooien; it may cost human lives! Nadat we dit uiterste puntje hadden meegepakt zijn we weer op de weg terug gegaan voordat we vast zouden komen te zitten op dit mooie eilandje.

Terug op het vaste land hebben we bij de auto aan een tafeltje gelunched omgeven door regenbooglori, fel gekleurde vogels die overal lijken op te duiken. Ze blijven het onderwerp voor mijn camera!

Hierna zijn we terug de weg opgegaan en zijn we verder Noordelijk getrokken. Bij Laurieton zijn we van de weg gegaan. De zon ging al bijna onder en we hoopten hier een mooi uitzicht mee te pakken. Helaas konden we het uitzichtpunt na een aantal rondjes alsnog niet vinden en zijn we doorgereden. De zonsondergang bekijken we vanuit de auto.

Onze volgende stop was een hostel in Port Macquarie. Op hun website staat het volgende:

"Our location is perfect; we are the closest hostel to everything that matters. We are the only hostel within easy walking distance to the beach as well as the koala hospital, we are also the closest hostel to the bars and town centre. Just check out our location on the hostel map view thingy! We are not the closest hostel to Mordor if you happen to have a ring you are trying to dispose of."

Ik mag jij humor wel! Punten voor The lord of the Rings referentie! Het was een hippe jong hostel versiert met geweldige muurschilderingen. Ze proberen op alle mogelijke manieren jong en wild over te komen dus in de eerste instantie vreesde ik voor de volgende rit aan slapeloosheid. Gelukkig viel de schade mee. De sfeer was in ieder geval top.

Na het aantreffen van een fles wijn op de free shelf zat ik helemaal goed! Lotte, Jamila, Petr en ik hebben battle of the sexes gespeeld met een Fransman, Florent, een meid uit Tasmanië en een van de staffmembers, Nicael. Deze goeie vent stond vooral bekend als de man die heeft geprobeerd zijn identiteit te verkopen op eBay. We lieten Google het werk doen:

"Fancy a new life? An Australian man is selling his on the auction site eBay, offering his name, phone number, worldly possessions and circle of friends to the highest bidder. Nicael Holt, a 24-year-old philosophy student, has promised to introduce the buyer to his potential lovers - "around eight which I have been flirting with" as he put it on his eBay entry - and his grand repertoire of six jokes."

Dit beloofde een goeie avond te worden. Nadat team ladies dit quizspel had gewonnen hielt mijn geluk op voor de avond. De rest van de spellen verloor ik dramatisch.

Hier hebben we meegegaan met bierpong. Eigenlijk goonpong. Goon is een andere naam voor tiendollar literverpakkingen niettezuipen isdenaamwijnnietwaard. Vandaar de verkorte naam waarschijnlijk. Ik zat in een team met Florent de Fransman en we speelden tegen Lotte en Nateal van de staff. Dit was een ongelijke strijd. De staff speelt hier schijnbaar elke dag drankspelletjes.. Op het laatste moment hebben we verloren.

Hierna probeerden Florent en ik onze score te redden met een potje poolen. We hebben weer spectaculair verloren van Nateal. Gelukkig kon Jamila er wel om lachen. Je kent het wel, dit was het moment waarop je eigwnlijk gewoon moet kappen, maar te koppig bent en doorgaat. Helaas ben ik ontzettendnkoppig en hebben we nog een keer keihard verloren tegen Petr. Hiep hoi!

Het was wel echt reuze gezellig.

  • 20 September 2017 - 15:24

    Robbert:

    Goon... Wat mis ik dat spul echt... (Als kiespijn)

  • 20 September 2017 - 16:33

    Sonja:

    Wat een mensen ontmoet je, ge-wel-dig

  • 20 September 2017 - 21:17

    Lindsey:

    Zo leuk om je verhalen te lezen!

  • 21 September 2017 - 00:19

    Henny:

    Ik blijf het zeggen, meisje wat schrijf je leuk. We genieten hier allemaal van jouw verhalen, ga zo door xxx

  • 21 September 2017 - 13:01

    Davíd:

    Hahahha wat heerlijk hoe je alles verwoord elke keer moet ik weer lachen xD hou deze blogs vol mop ^^ xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 16345

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: