Roadtrip! Dorrigo - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Roadtrip! Dorrigo - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Roadtrip! Dorrigo

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 September 2017 | Australië, Dorrigo

Half acht begonnen Australische werkmannen met het omzagen en verpulveren van bomen om ons huisje, dus we waren lekker vroeg op. In het zonlicht lijkt ons huisje nog perfecter! Het was heerlijk om buiten op het veranda'tje te lunchen en te genieten van het zonnetje en de rust (toen de werkmannen pauze hadden).

We vertrokken weer met de auto naar Dorrigo national park. Dit was een van de eerste stops op de de Waterfall Way, een weg die bekend staat om zijn prachtige uitzichten en mooie watervallen. Hoe kan het ook anders met deze naam! Toen ik onderweg de kaart van Australië aan het besturen was en commentaar gaf: "Australië heeft al deze geweldige baaien en wij?! Niks.."

Zei Petr: "you guys have Ebay"

Wat. Een poging tot humor! Onze stugge Tsjech begint te ontdooien!

Via Dome road kwamen we uiteindelijk aan in Dorrigo en in Dorrigo National Park. Hier is de mogelijkheid om met je hoofd in de wolken te lopen via de aangelegde skywalk over de boomtoppen. Deze korte walk geeft een mooi uitzicht over het landschap en in de verte liggende dorpjes. We werden niet afgeschrikt door de borden die ons waarschuwden voor bloedzuigers en "harige" bomen die nare irritaties kunnen veroorzaken, want hierna doken we onverschrokken het regenwoud in. Het stikt hier van de Australische kalkoenen en we hebben zelfs weer lyrebirds gezien! Onze weg voerden ons over een gammele loopbrug naar de Crystal Shower falls, een mooie waterval waar we gestopt zijn om foto's te maken en onder de waterval door te lopen. Het is nog steeds geen gigantische waterval, maar wel super mooi!

Het regenwoud is zo stil op het geluid van duizende vogels na. Een lust voor het oog en het oor!

Onze volgende stop bracht ons naar onze eerste goeie waterval: the Dangar Falls! Hier stort de Bielsdown River zo'n dertig meter naar beneden waarna hij verder stroomt in een schattig klein riviertje. "Our first proper waterfall!".

Ons eindstation van vandaag was in het plaatsje Coffs Harbour. Onderweg naar het budget Ibis hotel hebben we nog wel een emoe gespot! In het hotel heb ik gebruik kunnen maken van de wifi en Lottes laptop (lifesaver!) om de laatste versie van mijn thesis in te leveren. Wat ben ik blij dat ik daar nu vanaf ben! Hopelijk krijg ik snel het cijfer waarna ik eindelijk kan afstuderen.

• 22 September 2017 - 08:12

Davíd:

Wat fijn dat jullie goed met elkaar kunnen opschieten dat hoor ik graag ^^. En wat fijn dat je je laatste stuk van je thesis heb kunnen inleveren :D. Super trots op jou <3 gaat goed zo :D op naar het volgende verhaal haha xxx

• 22 September 2017 - 09:51

Sonja:

Je bent aan het roadtrippen in Australië. Waarom is er een thesis aanwezig in dit verhaal??? Nee echt super fijn, niet meer aan denken;)