Whitsundays! Land in zicht! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Whitsundays! Land in zicht! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Whitsundays! Land in zicht!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 Oktober 2017 | Australië, Whitsunday Islands

Ik heb verrassend goed geslapen! Voordat we aan het ontbijt begonnen vaarden we naar een volgende plek waar we (in theorie) konden snorkelen. De stroming was hier alleen zo extreem sterk dat het ene dametje (die als enige van plan was te zwemmen) uit alle macht moest blijven ploeteren om maar op dezelfde plek te blijven.

Ik bleef lekker aan dek om rustig van mijn ontbijt te genieten. Hierna begonnen we alweer aan de tocht terug naar de haven.

Het zonnetje begon alweer heftig te pikken en ik voelde mijn witte buikje langzaam maar zeker verbranden. Ik ben benieuwd hoe ik hier uit kom. Zwarter dan Jamila..?

Nee ik denk het niet. Ze is ondertussen echt behoorlijk bijgekleurd!

We konden gelukkig weer even genieten van het varen nu het zonnetje weer zijn best deed en de tocht terug naar land was toch wel ontzettend lekker. Ik heb wel heimwee gehad aan boort, in de regen en de kou, maar nu we allemaal zo lekker van het zonnetje kunnen genieten ga ik het bootje toch wel missen!

De krappe bedden, het verbod om het kammen van haar (het mijne is ondertussen touw), de minuscule douches en de ongezellige bemanning iets minder!

Terug op het vaste land hebben Mila en onszelf getrakteerd op een ijsje voordat we ons bij de lagoon bij Loes, Lili, Amelia en de andere meiden van de boot voegden. We hebben hier heerlijk rondgedobberd en van het mooie weer genoten. Ook spraken we af om 's avonds allemaal naar de bar te gaan waar het collectieve afscheid van David en de rest van de groep werd gehouden.

Het was hier heerlijk, tot een spontane stortbui ervoor zorgde dat iedereen het op een rennen zette. Ik heb een zwembad nog nooit eerder zo snel leeg zien lopen.

Gelukkig was het ondertussen tijd om in te checken. Dit betekende ook dat we eindelijk weer konden douchen! Oh, wat een luxe. We hebben heerlijk even gechilld op onze veranda en overheerlijke tomatensoep uit blik gegeten. Amelia kwam 's avonds de laatste restjes van onze wijn wegwerken en vertrouwde ons toe dat ze stiekem behoorlijk geïnteresseerd was in Hendrik, een van de gezellige Deense gasten van de boot.

Je begrijpt dat dit betekende dat Jamila en ik er vanavond een belangrijke missie op na hielden.

Beaches, de club waar we allemaal werden verwacht vanavond, was dezelfde bar als waar ik eerder was geweest met onder andere Robin-Jess. Hartstikke gezellig! Bijna de hele groep was er, de kannen bier waren verzorgd en de sfeer was top.

Hendrik besloot op een gegeven moment naast mij plaats te nemen waardoor mijn missie gemakkelijk voltooid werd door 'subtiel' met Amelia te ruilen en vanaf hier haar charmes het werk te laten doen.

Verder was het super gezellig met onze lieve Loes, Lili, Zweedse David, deckhand David, nurses Jaleesa & Terri en de rest! We hebben tijdens onze kroegentocht verder nog een optreden van een gezellige reggea band gezien en de foutste clubs van Airlie Beach. Uiteindelijk ging ik ietwat slingerend terug naar mijn fijne stapelbed voor mijn laatste nacht hier. Morgen vertrekken we weer verder naar het Noorden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 16302

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: