Airlie Beach! Brandalarmen & Bh issues - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Airlie Beach! Brandalarmen & Bh issues - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Airlie Beach! Brandalarmen & Bh issues

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 Oktober 2017 | Australië, Airlie Beach

Ons perfecte hostel blijkt toch iets minder perfect. Vannacht om half 3 ging het brandalarm af. Jamila en ik zijn als een gek ons bed uitgerend om buiten onze twee razende Italiaanse buren tegen te komen. Er was niks aan de hand, maar schijnbaar was dit al de derde keer dat het brandalarm af is gegaan op een goddeloos tijdstip.

Na een halfuur kwam de nachtbewaker opdagen om ons van deze ellende te verlossen.

Tot zover ons plan om goed te slapen vannacht.

Na een beperkte hoeveelheid slaap hadden we de tijd om Airlie Beach te verkennen. In het centrum aan het water stond een gezellig marktje. Hier moesten we uiteraard even overheen. Ik kon het niet laten en heb een kangaroeleren armband gekocht. Heerlijk fout!

Op de markt waren een hoop stalletjes toegewijd aan opalen, de edelstenen waar Australië om bekend staat. Wat een geld kosten die dingen! Maar ze zijn wel ongelofelijk mooi.

In een juwelier heb ik me laten bijpraten over de stenen door een enthousiaste medewerkster. Wat zijn die Australiërs toch allemaal lief en beleefd. Ook toen ik aangaf dat de stenen buiten mijn budget vielen had ze er nog evenveel lol in mij van informatie te voorzien.

Belangrijker is het op dit moment om te investeren in een nieuwe bikini, aangezien mijn huidige uit elkaar valt. Dit bleek ook een hele opgave. Nergens was een passend exemplaar te vinden. Gelukkig is er hier een andere plaats waar we wel altijd slagen.

De supermarkt!

De regen kwam ondertussen ook weer om de hoek kijken. Hoezee! We zitten toch echt nog buiten het regenseizoen. Dat hoort pas ergens in december te beginnen!

Aan de rand van dit kleine plaatsje aan zee is een lagoon aangelegd; een soort vrij toegankelijk buitenzwembad. Hier moeten we naartoe als het wat gezelliger weer is! Voor nu zijn we er onder een overkapping gaan zitten en hebben we ons afgevraagd wanneer het ooit ophoudt met regenen.

We duiken op tijd ons bed in! Morgen weer een dag. Hopelijk met een zonnetje.

  • 07 November 2017 - 12:24

    Henny:

    Je blogs lopen wel een beetje door elkaar nu haha

  • 08 November 2017 - 09:31

    Davíd:

    Haha je loopt een beetje achter lieverd xD maak gewoon een foto van je reisverlsag en zet het erop als foto :P. Lieve mensen daar en ik ben alweer een hoop asociale en eikels tegengekomen xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 16327

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: