Afzien, BH's en gratis pizza! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Afzien, BH's en gratis pizza! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Afzien, BH's en gratis pizza!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Oktober 2017 | Australië, Noosa Heads

Waaaaarm!
Het is weer zoo waaarm!!

En tóch hebben we het voor elkaar gekregen om in beweging te komen! We zijn naar de andere kant van Noosa gelopen op missie naar het shoppingcentrum!

Deze route duurde om en nabij twee uur en holy shit.. Wat was het warm!! Op deze route werden we opgeschrikt door een gigantische spin die ons de hele route versperde. Na wat research kwamen we erachter dat de naam van dit beestje 'Golden Orb Spider' was en dat dit kreng bekend staat om de enorme webben die hij kan weven. Hij is niet erg giftig, maar dit weerhielt ons er niet van om de snelweg over te steken naar "veiligheid".

Je weet het nooit hè, met die Australische krengen.

Verder op de route kwamen we langs een kleine zijweg door een klein mangrovebos. Via de boardwalk waanden we ons in een compleet andere wereld. Het was hier zo stil en door de modder liepen allerlei kleine beestjes, van krabbetjes tot salamandertjes. Al met al was dit een super leuk gezicht.

De route bracht ons verder langs een buurt waar het ene huis nog groter was dan het andere.. Het ene zwembad nog mooier dan de volgende. Maar wat was het hier saai! Er was geen mens op straat. De wind was compleet gaan liggen en de temperatuur begon een kritiek punt te bereiken. Dit duurde me veels te lang. Er leek geen einde aan te komen!

Verder stuurde onze routeplanner ons langs en over een snelweg. Bij nader inziens was dit mijn minst favoriete deel van de route! Toen uiteindelijk in de verte het shoppingscentrum in beeld kwam waren we alledrie zo gelukkig!

Het shoppingcentrum was goddank voorzien van airco. Nadat we ons hadden volgegeten bij de subway (kan je hier een abonnement op krijgen?) stapten we de Woolworths in op zoek naar een slaapzak.

Je leest het goed. Met plus 35 graden gaan Jamila en ik op zoek naar een slaapzak. Lotte zal ons nooit begrijpen.

Voor onze aankomende avonturen op Fraser Island en bij Uluru hebben we een slaapzak nodig, dus bedachten we dat het handig was om er vast één te kopen. In de winkel kwam Jamila tot de schrik van haar leven. Deze winkel verkoopt BH's in haar maat! Betaalbaar en alles! Haar backpack zit al volgepropt tot het absolute maximum, maar toch gaan er vier setjes mee naar huis! Haar week is alvast goed.

Na een korte stop bij het postkantoor (nu ik weet dat mijn vorige kaart aankwam bij het ouderlijk front kan ik los!!) begonnen we aan de onmogelijke weg naar het hostel. Deze onmogelijke weg terug werd nog een stapje onmogelijker gemaakt toen ik door mijn enkel stapte. Samen met Lotte stapten we toen toch maar op de bus naar Noosa Juntion. Met de pendelbus zijn we vervolgens met z'n drieën teruggegaan naar het hostel.

In de pendelbus kwamen we een overactieve jonge dame tegen die ons uitnodigde voor een "party" bij haar reisbureau "Peter Pan" vanavond. Aangezien ze ons vertelde dat er gratis pizza en drank bij zat lieten we ons gemakkelijk ompraten.

Terug bij het hostel heb ik ongegeneerd voor de tweede keer vandaag onder de douche gestaan. Laten we het een vriendendienstje noemen. Niemand wil hier naast me zitten op deze manier. Ik weet het zeker.

Nadat we ons zo goed als mogelijk hadden opgefrist lieten we ons door het hyperactieve dametje naar het feest rijden. We namen onze nieuwe Duitse roommate, Vivian, met ons mee. De filosofie van gratis drank en pizza sprak haar ook erg aan. Ik denk dat we het goed gaan vinden!

Het feest hier was het meest ahkward feest wat ik in tijden heb meegemaakt. Hordes jonge mensen waren naar binnen gelokt met het vooruitzicht op gratis drank en pizza. De sfeer werd verder gekarakteriseerd door te harde muziek (gezellig toch?) in een ruimte die niet bedoeld is om gezellig te zitten. Tussen de computers die normaal bedoelt zijn om tripjes te boeken was een beerpong tafel gepropt, waarop werd gespeeld door niet te enthousiaste spelers. De medewerkers die opdringerig onze plastic bekertjes bleven vullen met het excuus-dat-zich-drank-noemt werkte hier ook niet aan mee..

"Whoohoo!! Goon for everyone! WE'RE HAVING SUCH A GREAT TIME"

De gratis pizza maakte in mijn optiek alles wel weer goed.

De avond werd afgeloten met een loting waarin iedereen die zijn email had opgegeven (ik vermoed dat ik morgen een box vol spammailtjes heb) mee mocht doen. Tot onze grote schrik won Jamila twee overnachtingen in Agnes Waters met een gratis Scootero rit (wat dit ook mag zijn.. suggesties zijn welkom!).

Dit. Net nadat we net ons hostel geboekt hebben.

We hebben ook altijd mazzel!! Misschien kunnen we iemand vinden die er meer aan heeft..

De terugweg viel tegen! Dit voornamelijk door m'n pijnlijke voetje en het feit dat ik al tijden geen wijntje gedronken had.

Ik word oud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16326

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: