Back to Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu Back to Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Lof - WaarBenJij.nu

Back to Sydney!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 September 2017 | Australië, Sydney

De hike van gister heeft er goed ingehakt. Mila en ik waren beide zo moe dat we volledig naar een andere wereld waren vannacht! Nadat we beide uit onze coma ontwaakten was het tijd om uit te checken en onze reis te vervolgen naar Sydney!

Wat is het koud vandaag.. Graadje of negen? We hebben het moment dat we naar buiten moesten zo lang mogelijk uitgesteld en toen we uiteindelijk toch naar buiten moesten heb ik toch mijn warme vest maar uit mijn tas getrokken. Schijnbaar heeft het vanacht in de Blue Mountains gesneeuwd! Zijn wij even blij dat we niet gestrand zijn.

Uiteindelijk vertrokken we met de trein en kwamen we rond half twee in Sydney aan. Van hostelparadijs zijn we nu terecht gekomen in hostelhel. In de eerste instantie dachten we na binnenkomst in onze kamer dat er geen bedden meer leeg waren, zo vol was alles gestouwd. Bij nader inziens waren er twee bovenbedden leeg. Nouja, leeg.. Elk stukje ruimte was gebruikt onder, naast en aan de bedden. De geur was niet veel beter. Er was niemand maar we kregen al meteen het idee dat we de ruimte deelden met zes gasten. Dat zou de geur in ieder geval verklaren. Ik ben benieuwd.

Nadat we ingecheckt hadden zijn we een rondje gelopen door onze buurt; Potts Point. Deze voorstand bevindt zich dicht bij het centrum, ten oosten van Woollooloo, ten westen van Elizabeth Bay en ten noorden van Darlinghurst. Het is vernoemd naar Joseph Hyde Potts, die deze regio kocht en de naam veranderde van Woolloomooloo Hill naar Potts Point. Ze hebben hier in Australië iets met vernoemen. Elke hoek van elke straat heeft de ene na de andere idiote vernoeming! Verder zijn er plenty andere hostels in deze buurt en voor de rest is het voornamelijk volgebouwd met woonhuizen en restaurantjes.

Uiteindelijk kwamen we terecht in de volgende buurt, het Central Business District. In deze buurt zit het shopping centrum en bevinden zich de meeste bedrijven. We hadden het kunnen weten, maar we stonden toch even te kijken toen we de H&M hier spotten! In deze buurt hadden we tevens afgesproken met twee andere reizigers, Petr en Lotte. De Tsjech Petr hebben we gevonden via het internet, waar hij opzoek was naar mensen om zijn roadtrip naar Brisbane mee te doen. Aangezien ons plan is na Sydney in noordelijke richting te vertrekken kwam dit ons perfect uit! Petr de IT'er is een jaar of dertig en woont al zo'n zeven jaar in Australië. Ook Hollandse Lotte kwam op zijn idee af. Nadat we gezellig een paar uurtjes in een koffiecorner hadden gezeten en we besloten dat het wel klikte spraken we af om op zondag te beginnen aan onze roadtrip. Deze gaat ons in twee weken tijd naar Brisbane vervoeren!

Petr wilde hierna naar een concert waar hij met een vriend heen zou gaan. Helaas had ze hem laten zitten, dua vroeg hij of wij mee wilden gaan. Ik was op het punt dat ik elke mogelijkheid aangreep om nog niet naar het hostel terug te keren, dus besloot ik met hem mee te gaan. De zangeres, Lenka, zei me helemaal niks, maar nieuwe bandjes kijken vind ik altijd wel leuk dus ik had er reuze veel zin in. Mila en Lotte besloten lekker op tijd onder de wol te kruipen.

Het 'concert' was in een klein schattig jazz cafeetje en de sfeer was helemaal goed. Tot mijn verbazing kende ik het eerste nummer (Everything at once) aangezien dit nummer een flinke tijd werd gebruikt voor windows reclames op de Nederlandse televisie. Meer succes leek dit dametje ook niet gehad te hebben. De ruimte was gevuld met haar famile, vrienden, en zelfs de leraressen van haar vijfjarige zoontje. Na het eerste nummer hielt het feest van herkenning wel meteen op, net zoals voor de drankprijzen. Tien dollar voor een glas wijn en acht voor een pilsje?! Ik zal nooit meer klagen over Amsterdam, beloofd!

Het mooiste was het einde van het optreden. Voor de deur kreeg ik het mooiste compliment van mijn leven van een random aangeschoten Australiër:

"I had t say this, lassie.. Your eyelashes are on point. Beautiful!"

Mijn innerlijke hollander kon zich alleen maar afvragen voor wat voor fortuin hij zich had laten vollopen.

Hierna ben ik naar het hostel gebracht door Petr. Nu maar hopen op een redelijke nachtrust!

  • 17 September 2017 - 09:12

    Davíd:

    Wat een verhaal weer! Leuk mop ^^ volgende een biertje thuis doen ipv de hoofdprijs te betalen? :p

  • 17 September 2017 - 13:53

    Sonja:

    LENKA OMG OMG OMG IK VIND HAAR ZO LEUK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16286

Voorgaande reizen:

07 September 2017 - 04 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: